Sant Feliu – Formentera

Aquí El Guíxols, El Guíxols, El Guíxols… Ens rebeu? Canvi.Bon dia a tothom! Us escrivim el primer de molts correus que us mantindran informats durant el viatge.
Primer de tot us volem agrair la vostra assistència el dia del comiat, va ser impressionant, estàvem els dos sense paraules. Us adjuntem una imatge aèria del gran moment!
Vam començar la travessa sense vent i bastant onada, va ser un bon moment per comprovar que la nova hèlice de 3 pales ens permet no forçar el motor i anar a una bona velocitat mitja (5-6 nusos, 1600 rpm). A les 17:00 després d’un ruixat que ens va regalar un doble arc de Sant Martí va començar entrar el N-NE previst de 20 kts ( en referirem a kts com a unitat de velocitat, milles/hora o nusos, 1 milla nàutica = 1,852 km ) i El Guíxols va començar a desplegar les ales cap a Menorca. Pensant en els consells que hem rebut d’amics transmundistes de seguida vam rissar ( disminuir el tamany de les veles ) per anar sempre forçant el mínim. Navegàvem amb 2 rissos a la vela major, 1 ris a la messana (vela de popa) i el floc ( vela petita de proa). Aquesta configuració de veles ens permetia fer una mitja de 7 kts i alguna punta de 11kts. Entrada la nit vam plegar la messana per tenir més seguretat i van començar les primeres guàrdies. Aquesta travessa ens acompanyava en Juanito i en Pep (Koastal Forest), que ens van ajudar a fer els torns més amens i a poder descansar millor.
A les 08:00 fondejàvem a Son Saura, al sud de Menorca, a raser d’aquest vent del NE i que continuava bufant. Aquell dia vam aprofitar per anar a buscar una bombona de Gas internacional que ens regalava el nostre amic Iñaki qui ja ha fet la volta al món. L’Oriol i en Pep van anar a trobar en Nin per terra combinant autostop, busos i pluja mentre l’Òscar i en Juanito aprofitaven per reparar i ordenar 4 coses del Guíxols. En Nin és qui ens va facilitar la bombona, un navegant que el 1987 ja va fer la volta el món en veler sortint, curiosament, de Sant Feliu de Guíxols. L’endemà vam aprofitar per descansar i passejar per la costa entre pluges i llamps.
A nivell de meteo, ha estat molt variable i sovint de component S-SO i de forta intensitat, de manera que avancem lentament esperant els dies de vents favorables N o E. El dia 10 vam para a Portocolom i el dia 11 al matí marxava en Pep. Al migdia, després de fer les últimes compres vam sortir cap al Parc Nacional de Cabrera, al Sud de Mallorca. Un petit archipèlag amb un port natural molt ben protegit on vam arribar amb la posta de sol, és un paratge ple de vida i amb moltes històries per explicar. L’endemà vam tocar terra per visitar tots els racons possibles de l’illa: el castell, el far de N’Ensiola, la cantina i finalment el museu, on en Josep Maria ens va explicar tots els secrets i llegendes de l’illa. També ens va comentar que 2 milles al sud de l’illa hi havia una fossa de més de 2000m on hi residien permanent una família de 400 catxalots. Sortint amb El Guíxols vam provar sort a veure si veiem els grans mamífers, però tot ser un dia perfecte no en vam veure ni un. Finalment vam desistir i vam posar rumb a Formentera acompanyats d’ uns colors i una posta de sol impressionant. Aquest cop amb el mar com un mirall vam tornar a provar el motor, vam arribar a 3100 rpm i 8 kts de velocitat. Tot i així amb només 70 milles i tota una nit d’estrelles per endavant vam decidir posar el motor a només 1200 rpm i una velocitat de 4,5 kts.
El dia 13 a les 10:00 vam arribar a Formentera, una illa desconeguda per nosaltres. Tenint en compte el  pronòstic de SE i SO  pels següents dies,  vam decidir fondejar al Caló de Sant Agustí, un indret entre un penya-segat i aigües turqueses. Aquí esperem com mínim 2 dies fins que entrin els vents de component Nord.
Seguirem informant! A continuació us deixem unes imatges d’aquesta primera setmana. Si en voleu veure més visiteu el nostre instagram o facebook @elguíxolspelmon
Atentament la tripulació del Guíxols, Oriol, Òscar i Juanito.
Pd: si coneixeu algú amb ganes de rebre aquest newsletter que ens envii un correu a elguixolspelmon@gmail.com